13 Jul 2015

2 anne 2 çocuk Brüksel’de dört gün!

Geçtiğimiz Mayıs ayında, yakın arkadaşlarımdan biri ve onun tatlı kızıyla birlikte Anneler Günümüzü kutlamak üzere 4 günlüğüne Brüksel’e gittik. Başta 2 çocukla seyahatin zorlukları konusunda ufak endişeler duysak da kolay geçen uçak yolculuğu sonrasında tüm endişeler yerini heyecana bıraktı. Uzun zaman önce bilet ve otel işlerini hallettik. Çocuk dostu, ana caddeye (Avenue Louise) yürüme mesafesinde, toplu taşımaya yakın bir butik otel olan Zoom’u tercih ettik. Otel, gerçekten çocuk dostu. Aynı katta yan yana 2 odada konakladık. Katta başka oda olmadığı için de yatana dek odada olduğumuz sürece kapılar açık sanki evdeymişsiz gibi rahat ettik.

Brüksel’de çocuklarla program yapmadan, onların seveceği şeylere öncelik vererek, uyku saatlerini atlamadan gezdik. Böyle olunca hem onlar hem biz çok keyif aldık. Grote Markt’ta koşturduk ve yemek yedik, Waffle ve pancake listemizin başındaydı zaten. Çikolatacıları gezdik. Manneke Pis’in önünde fotoğraf çektirdik. Dantel, çikolata ve hediyelik eşyalar satan dükkanları dolaştık. Oyuncak Müzesi’nde saatler geçirdik. Şehirdeki tüm parklarda oyun oynadık ve piknik yaptık. Elbette anneler olarak minik bir kaçamak yapıp Dille&Kamille ve Hema’da alışveriş yaptık. Günü birlik trenle Brüj’e gittik. Brüj’de yürüyüş parkuru tamamladık, öğle yemeği yedik ve akşam üzeri trenle yine Brüksel’e döndük.
Sabah kahvaltısını otelde yapmak doğru bir karardı zira 2 çocukla otelden çıkıp bir yere gitmek ve sonra tekrar hazırlanmak için otele dönmek bizim için yorucu olabilirdi. Üstelik otelin kahvaltısı da oldukça lezzetliydi. Çocuklar kruvasan, meyveli yoğurt, baget ekmek, çeşit çeşit kaşar peyniri, süt ve yumurtayı tercih ettiler. Alıştıkları yeme düzeninden farklı yemekler yemeye pek yanaşmadıkları için biz de akşam yemeklerini parkta piknik olarak organize ettik. Sandviçler yaptık, aldık, kinoa, tabule vb. salatalar, bol meyve, krakerler, yoğurt, peynir çeşitleri ve kuru meyveler ile pikniğin tadını çıkardık. Yemek sonrası parkta koşup oynadıkları için sürekli akşam olunca erkenden uykuya daldılar. Biz de çayımızı demleyip sohbet ederken Belçika çikolatalarının tadına baktık! Şimdi önümüzdeki aylarda birlikte nereye gideceğimizi kouşuyoruz.
Ara ara huysuzluklar, ağlama zırlamalar olmadı mı? Oldu elbette. Onların da üstesinden geldik. Çocuklar sıkılınca ya da ayrı ayrı odalarda olmaları gerektiğinde seyahat için aldığımız minik arabalar, kitaplar ve çay takımı seti imdadımıza yetişti. Birimiz hazırlanırken diğeri çocuklarla oynadı ya da kitap okudu. Biri çocuklarla beklerken diğeri çikolata alışverişi yaptı. Anneler birbirine destek oldu. Anneler Günümüzü böyle keyifli bir şekilde kutladığımız için mutluyum, acaba her sene bir ritüel haline mi getirsek bu seyahat işini? İşte miniklerle Brüksel- Brüj seyahatimizden fotoğraflar…